Kletba stoperů
Kletba stoperů
Stoper nad 80% se dá koupit i do milionu. A mít takového hráče na start kariéry v SoccerProjectu není na škodu!
autor: Pekarji
Komentáře
Přehled komentářů
sice osobne 4-3-3 ale pouzivam SW jako zaskok za zraneny nebo vykartovany hrace a ma to svoje plus. Za 10 000 € jsem koupil naposledy stopera a vyrostl mi na 83%, druhyho mam z juniorky a pri 4% zkusenosti ma 82% celkove a oba zvladnou vykony 60+ i jako CB. Takze jednoznacne pro me jsou dulezitou soucasti tymu.
Chybějící rozestavení s SW
(Barbuja, 11. 9. 2007 16:37)Nechápu, proč je pro SW vhodná jen taktika s pěti obránci. S liberem se běžně hrávalo i ve tří- a čtyřčlenných obranách. Možná by nebylo na škodu přidat rozestavení třeba 1-2-4-3, 1-3-4-2, 1-2-5-2 atd.
hodně levný stoper
(maca, 3. 9. 2007 17:16)tak sem se šel na SW kouknout a už mám v týmu jednoho za 11 euro a má 72% agresivita 12%
to Dawron
(frankie, 2. 9. 2007 3:01)
Nic bych nevyradoval. Prave naopak, je jen dobre ze takova moznost existuje, sice sam SW nevyuzivam ale je dobre ze existuje dalsi varianta.
A jak pises ze SW nemaj sanci ani tady, to je velky omyl, dyt sjarel vyhral nedavno A divizi a v zakladu SW...
SW, CB, LF, CF, RF
(Woko, 1. 9. 2007 13:18)Na hru na 5 obránců potřebujete schopné CB, stejně jako při hře na 4. Strašně záleží na tom, jaké útočníky se daří sehnat. Takže tým s dobrými krajními útočníky a nedostatkem dobrých středních může na taktiku o 5 obráncích z vysoka ****
Re: pojmosloví :-)
(Dawron, 1. 9. 2007 10:39)Je to skutečně tak - pojem "libero" se v dnešním fotbale slyší zcela výjimečně. Má to však zcela zřejmý důvod: už se na ně nehraje. Je to přežitek, který nemá v dynamice dnešního fotbalu žádnou šanci. A cena liber na SP trhu zcela jasně ukazuje, že nemá šanci ani tady. Od té chvíle, co jsem SP začal hrát často přemýšlím, proč do hry Sjarel vůbec ty libera nacpal? Klidně bych je vyřadil.
SW - dobrá volba pro začátek kariéry
(Winters, 30. 8. 2007 2:07)Hezký článek. Sám používám SW odnepaměti, nedám na něj dopustit. Při zranění LF a RF můžu lehce měnit systém z 4-3-3 a 3-4-3 na 5-3-2. Jedno místo v týmu navíc mě nezabije a můžu používat všechny typy rozestavení. Pro nováčky je SW opravdu dobrou volbou. Při posilnění kádru v nižších divizích se na nich dá hodně ušetřit. Co si pamatuji, tak kolega z týmu FC Lupus Ostrava (nyní C.9) měl v týmu první a myslím že i druhou sezónu místo CB jen SW. I když ztráceli pět bodů výkonu za přepozicování, pořád byli lepší a levnější než CB.
pojmosloví :-)
(Pekarji, 27. 8. 2007 9:18)
Ahoj všichni, díky za reakce na literární prvotinu v SP novinách.
Trochu upřesnění k pojmům libero a stoper. Ve fotbalové terminologii dnes pojem libero prakticky neuslyšíte, používá se pojem stoper bez ohledu na počet obránců v řadě. Nicméně dříve se pojem libero užíval hojně.
Ve fotbale se jako libero označuje střední obránce, který hraje typicky za ostatními obránci. Také se někdy označuje jako (zadní) stoper! Slouží jako poslední obranná hráz. Liberem bývá technicky dobře vybavený hráč, který je schopen rozehrávat a zakládat útok.
Proto věřím, že všichni správně pochopili, co bylo stoperem myšleno.
Kdybych byl článek nazval Kletba metařů (zametačů), možná by si ho ani nikdo nechtěl přečíst :-)
Hodně zdaru všem českým manažerům :-)
to duffy :
(frankie, 27. 8. 2007 0:15)Je to sice jak ty rikas ALE na manazery.cz se pouzivalo a puziva u Football Manageru oznaceni pro SW - Stober a pro CB - stredni obrance. Jednou byla diskuze na foru o tomhle a tam meli jasnou prevahu ti co rikaj SW - stoper (vsichni z manazery.cz, prece jen prvni vlna prilivu cz manageru na SP byla z manazery.cz :)) a tak se pro SW nak ustalil nazev STOPER... :)
univerzal
(SuperB4BK4, 26. 8. 2007 23:48)ja sice hram v G a moc sa mi nedari som zaciatocnik ale SW pouzivam ako univerzala co mi zaskakuje na roznych obrannych postoch a niekedy ho davam aj na lavicku ;)
LF a RF
(wybrosh, 26. 8. 2007 22:38)Plně souhlasím s frankiem, nevýhoda použití LF a RF zde hraje podstatnou roli... Zároveň se tím ztrácí výhoda dobré ceny SW, protože krajní útočníci se prodávají za výrazně nižší cenu než CF a CM kterými je nahrazuješ v ostatních rozestaveních.
libero ;)
(duffy, 26. 8. 2007 19:10)Nechapu proc oznacujes libero jako stopera. SW = libero, CB = stoper. Jinak souhlasim s tim ze je dobre aspon jedno libero v tymu mit. 1) Je dobre mit moznost si vybrat s vice ruznych rozestaveni a reagovat tak na pripadna zraneni ci karetni tresty (pripadne na taktiku soupere). 2) Jako obranny univerzalni nahradnik je libero k nezaplaceni.
rrrrr
(happyna17, 26. 8. 2007 17:42)Nádhernej článek musim pochválit ;-) Ivo taky o tom přemejšlim a už to hraju s C-týmem
----
(frankie, 26. 8. 2007 17:31)nj jenze, kdyz hrajes na stopera, ma to jednu velkou nevyhodu, nemuzes vyuzivat LF a RF...
Mnooooo
(Ivo08, 26. 8. 2007 17:22)Mnoo velmi zaujimavy clanok...a dobry...mozno zmenim taktiku :D
sw se hodi vzdy
(DnB, 11. 9. 2007 20:18)